Drömresan till USA!

Familjens USA-resa 2015 till New York, Dallas, Las Vegas, Honolulu, Lake Tahoe, San Francisco och Los Angeles.

Pearl Harbor och cruising!

Publicerad 2015-07-27 10:07:21 i Hawaii,

Efter att ha smaskat i oss sjukt god ananasglass hos Dole så var det dags att bli seriös så vi styrde Camaro-nosen mot museet kring Pearl Harbor och det som hände där i slutet av 1941.
Vi kom ganska sent och gick därför runt ganska snabbt på själva museet men man blir snabbt tagen av allvaret från överlevande vittnens berättelser. Återigen var det dessa förbenade japaner som var i farten.... 😱 Det var ett listigt drag av de små rackarna att försöka sänka USAs största flottbas och det var c:a 2300 som miste livet. 



Så här såg elakingarnas skepp ut:



Ett av de fartyg som sjönk och som fortfarande ligger kvar som vrak var USS Arizona:

Tagna av allvaret och värmen så gick vi tillbaka till Camaron och tog en stärkande nationaldryck:


Middag intog vi på närmaste Taco Bell. Det visade sig dock vara lite hemligt då vi helt plötsligt hamnade i en vägspärr och en myndig militär med mörka glasögon undrade:
- Where are you going, sir?
Jag svarade:
- Eh, Taco Bell?
Mörka glasögon:
- This is a restricted and military area!
Jag:
- Oh, that's funny! Our GPS showed the way right through here, strange!?
Mörka glasögonen tog mitt körkort så att jag kunde göra en olaglig u- sväng bakom hans kur och så fick jag tillbaka körkortet på andra sidan, puh det gick bra trots allt! 👻
Vi hittade ett mindre militärt Taco Bell och avslutade kvällen med lite cruising i den nercabbade Camaron innan vi lämnade igen vrålåket!
Raggarbrudarna:
En nöjd Hampus:


Brittis lite trött men nöjd efter vår road trip.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela